Adalet Birliği - Üçlü Savaş [TAMAMLANDI]


 
  
  
  
Çeviri ve Balonlama: Ozanca

Bir kahramanın ölümü Adalet Birliği, Adalet Birliği Kara ve Amerika Adalet Birliği arasında şiddetli bir çatışmayı ateşler! Birlikler savaşa girerken, Günah Üçlüsü, Pandora ve onun kafatası şeklindeki kutusu hakkındaki sırlar gün yüzüne çıkar. Üç Birlik birbirine karşıdır ve DC Evreni’ne yaklaşmakta olan bir karanlık her şeyi yok edip dünyayı sonsuza dek değiştirmekle tehdit etmektedir.

Not: Önizleme #00 sayısının en sonuna Adalet Birliği #06'nın sonundaki "Pandora" hikâyesini ekledim. Konu ile âlâkalı olduğu için bu sayı ile birlikte yeniden okunmasının faydalı olacağını düşündüm. Ayrıca "Trinity War Preview" adı altında yayınlanan bu sayı, geçen sene yayınlanan "FCBD The New 52" sayısı ile birebir aynı içeriğe sahiptir. Kafa karışıklığı olmaması açısından iki kapak da dosya içerisinde mevcuttur.

Not 2: Event dahilindeki Adalet Birliği sayıları Atlantis Tahtı eventında olduğu gibi kendi başlığına da eklenecektir. Yani şu anki duruma göre Adalet Birliği ana başlığı altında 7'den 15'e atlayan seri, 15'ten 22'ye atlamış gibi görünecektir. Aradaki boşluklara takılmadan bu sayıları kendi eventı dahilinde okumanız gerekmektedir.

Not 3: #01. sayıda geçen Sanskritçe bir cümle vardı, "asatoma sadgamaya" diye. Çeviride de olduğu gibi bıraktım fakat merak edip araştırdığımda Sanskritlerin kutsal bir söylevi olduğunu ve üç paragraflık bir yazı olduğunu gördüm (en azından bulduğum paragraf sayısı üçtü). Sanskritçe sözlerin İngilizce karşılığı da olduğundan o söylevi bir şiir gibi Türkçe'ye çevirmeye çalışarak sayının en son sayfasına ekledim. Benim gibi merak edenler için güzel bir keşif olacaktır diye umuyorum.

Not 4: #07. sayıda Batman'in kendi Cennet'inde anlatılan öykü Charles Dickens'ın Bir Noel Şarkısı adlı kitabının ilk bölümü olan Marley'in Hayaleti adlı öyküdür. Kendimi Dickens çevirecek kadar yeterli bulmadığımdan ve halihazırda Türkçe'si bulunduğundan, öyküyü Bordo-Siyah yayınlarından çıkan kitaptan alıntıladım. Öykünün devamını merak edenler, "Bordo-Siyah Dünya Klasikleri: Charles Dickens - Bir Noel Şarkısı" kitabını edinebilirler.

Yazar: Geoff Johns
Çizer: Jim Lee, Ivan Reis, Kenneth Rocaford, Gene Ha
Orijinal Yayın: Haziran 2012 - Ağustos 2013
Türkçe Yayın: Temmuz 2013 - Kasım 2013
Tarama: Minutemen, Digital


İNDİRME BAĞLANTISI



Seri hakkında görüşlerinizi yorum kısmında paylaşmayı unutmayın.
Hikaye ile ilgili yorumlarda lütfen SPOILER ibaresi ekleyin.
Keyifli okumalar. 

Yorum Gönder

3 Yorumlar

Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)